ЭКСПЕРТ ГРУПП

WWW.AS9100.RU

SAE AS 9100 / EN 9100
Quality Management Systems – Requirements for Aviation, Space and Defense Organizations
Системы менеджмента качества – Требования для авиационных, космических и оборонных организаций

Requirements and Flow Down (7.2.2 e)
Section: 7.2.2 e Section Title:  Evaluation of Risk
9100 C Clause Review of Requirements Related to the Product:  The organization shall review the requirements related to the product.  This review shall be conducted prior to the organization's commitment to supply a product to the customer (e.g. submission of tenders, acceptance of contracts or orders, acceptance of changes to contracts or orders) and shall ensure that:
risks (e.g., new technology, short delivery time scale) have been identified (see 7.1.2).
Generic Expectation When reviewing contracts and / or requirements for delivery of product or service, consideration must be give to the risks involved with being able to deliver product that meets customer needs.  This includes sufficient time to do all the necessary steps of design, manufacture, testing and delivery.  Does the time allotted take into account state of the art technologies that may not yet be proven on a production scale or other factors as material availability or long lead times for tooling or equipment to meet specified delivery dates?
Product Type:
COTS/Standards

Raw Material

Build-to-Print 

Supplier Design
Specific Expectation Organization (Buyer) See 7.4.2 Purchasing Information. Item ordered is off-the-shelf or catalog item and within current lead time indicated by supplier. See 7.4.2 Purchasing Information a) Item ordered is within scope of supplier's advertised capabilities, and b) Contractual documentation acknowledgement received from supplier.
Supplier (Seller) a) Contractual documentation review documented and no exceptions or risks identified.
b) Item ordered is available off-the-shelf and/or can be manufactured within current lead time.
a) Contractual documentation review documented and no exceptions or risks identified.
b) Item ordered is available off-the-shelf and/or can be manufactured within current lead time.
c) Perform an evaluation of processes never performed before and evaluate the ability to execute processes (i.e. new manufacturing processes; new materials never been used).
a) Contractual documentation review documented and no exceptions or risks identified.
b) Item ordered is available off-the-shelf and/or can be manufactured within current lead time.
c) Perform an evaluation of processes never performed before and evaluate the ability to execute processes (i.e. new manufacturing processes; new materials never been used; new design technology).
Documentation to demonstrate conformance to expectation (what the auditor would look for) Organization (Buyer) Supplier acknowledgement that contractual document requirements can be met.
Supplier (Seller)

Contractual document review documented and no exceptions or risks identified.

Contractual document acknowledgement copy sent to buyer.

Evaluation of the risk of product criticality against the current control system (documented evidence) i.e., Risk Mitigation Plan where appropriate.

Contractual document acknowledgement copy sent to buyer.

Evaluation of the risk of the design and production capability based on product criticality (documented evidence) i.e., Risk Mitigation Plan where appropriate.

Contractual document acknowledgement copy sent to buyer.

Examples (Best Practices) Organization (Buyer) ARP9134 - Supply Chain Risk Management Guideline
Supplier (Seller) ARP9134 - Supply Chain Risk Management Guideline

ARP9134 - Supply Chain Risk Management Guideline.

Evidence of a Risk Mitigation Plan or process to evaluate risk.

К оглавлению


Источник: Supply Chain Management Handbook (SCMH)

The SCMH is provided by the IAQG to assist with the advancement of quality practices. The use of the SCMH is entirely voluntary, and its applicability and suitability for any particular use, is the sole responsibility of the user. IAQG maintains intellectual property rights to the SCMH material.

Руководство по управлению цепочкой поставки выпущено IAQG для оказания практической помощи по улучшению качества. Использование Руководства является полностью добровольным. Принятие решение о его применимости и пригодности для любого практического использования остается на исключительной ответственностью пользователя. IAQG сохраняет права на интеллектуальную собственность материалов, представленных в Руководстве по управлению цепочкой поставки.

Руководство по управлению цепочкой поставки

Раздел 2: РАБОТА С КОНТРАКТОМ
(Requirements and Flow Down)

7.2.1 a - Требования к поставке и деятельности после поставки
7.2.1 b - Требования, не определенные потребителем
7.2.1. c,d - Законодательные и другие обязательные требования
7.2.2 §1 - Анализ требований, относящихся к продукции
7.2.2 a - Анализ требований, которые были определены
7.2.2 b - Изменение ранее сформулированных требований
7.2.2 c - Способность выполнить требования
7.2.2 d - Специальные требования
7.2.2 e - Оценка риска
7.2.2 §2 - Записи об анализе
7.2.2 §3 - Недокументированные требования
7.2.2 §4 - Изменения требований
7.2.3 a,b,c - Связь с потребителем
7.4.1 - Процесс закупок
7.4.1 a - Реестр одобренных поставщиков
7.4.1 b - Периодический анализ деятельности поставщика
7.4.1 c - Невыполнение требований
7.4.1 d - Специальные процессы, одобренные заказчиком
7.4.1 e - Присвоение поставщику статуса утверждения
7.4.1 f - Риск при выборе поставщиков
7.4.2 a - Требования к одобрению
7.4.2 b - Требования к персоналу
7.4.2 c - Требования к СМК
7.4.2 d - Требования к техническим данным
7.4.2 e - Требования к приемке
7.4.2 f - Требования к образцам для испытаний
7.4.2 g - Требования по несоответствующей продукции
7.4.2 h - Требования к хранению записей
7.4.2 i - Требования к правам доступа
7.4.2 j - Передача требований по цепочке
 
© 2022 Эксперт Групп
ООО "Эксперт Групп"
 

© 2020 Эксперт Групп